fredag 20 november 2009

Rise and shine

I natt drömde jag att jag kunde prata flytande danska. Det imponerade storligen på alla, inklusive mig själv. Orden bara kom, hur naturligt som helst. Det var en mycket bra dröm och jag vaknade med en känsla av välbefinnande.

Det hade varit mycket praktiskt om det hade varit en sanndröm, eftersom vi ska tillbringa helgen i Danmark. Kanske är det med danskan som med tungomål, att det liksom bara kommer till en bara man är mottaglig för frälsningen. Nu tycker jag i och för sig att jag är som mest slängd på danska språket när jag har tagit några glas, men det är kanske också att betrakta som en andlig nådegåva, vad vet jag. 

Hur det än ligger till med den saken så är det i alla fall helg nu. God weekend, som dansken skulle ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar