tisdag 10 november 2009

Träsket där de krälande reptilerna av stål ruvar sina ägg som ska förgöra allt till kol

Det är mycket fester som kommer framöver. Min festgarderob lämnar en hel del övrigt att önska, vilket beror på att jag nästan aldrig går på fest. Eller åtminstone inte uppklädd. Folk som känner mig förväntar sig ändå inte att jag ska komma i något snitsigt designplagg, så i såna sammanhang räcker det nästan med att jag tar på mig något som inte är Adidasbyxor och gympaskor så är jag att betrakta som finklädd.

Men nu hägrar en rad tillställningar med folk som INTE ALLS känner mig, och då får jag en kraftig känsla av att det här snäppet-över-baglady-stuket som jag kör med kanske inte är så fruktansvärt gångbart ändå. Så idag tog jag en titt på min så kallade festgarderob. Den blängde hotfullt tillbaka utan att bidra med någon som helst inspiration.

Sånt här gör mig så trött. Vad är det förresten för fel på Adidasbyxor och gympaskor? Kan inte någon trendputte dra på sig en sån outfit så att det blir hett och inne och jag slipper bry mig om såna här djävla futtigheter? TACK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar