torsdag 5 november 2009

Som en pacemaker som tickar för oss

Igår var Jenny och jag på Myrorna i Malmö. Innan vi klev in genom himmelrikets portar talade vi med varandra om att prova lite nya stilar. Att man kanske inte per automatik bara ska köpa luvtröjor (jag) och toppar med psykedeliska mönster (Jenny), utan rent av börja tänka i helt nya banor. Alldeles otroligt djärva och nyskapande kände vi oss, och jag rörde till och med vid en tröja utan luva som var randig i rosa och rött och som såg ut att ha tillhört en Waldorfpedagog.

Men någonstans får man väl ändå dra gränsen, och min gick vid att se ut som en antroposof. Och efter att ha avverkat både Ystadvägen och Södra Förstadsgatan och kommit därifrån med nya luvtröjor (jag) och toppar med psykedeliska mönster (Jenny) så insåg vi att vi inte alls var särskilt djärva och nyskapande. Men varför ska man ändra på ett vinnande koncept, liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar