tisdag 27 januari 2009

Puh, Sverige - Slovakien 27-26

Ja, vad säger man? Där satt man i första halvlek och tyckte att det här gick ju bra och kände sig nästan lite säker på vinst. Men herregud vilken dramatik. Så är det i handboll, det går inte att slappna av många sekunder i taget. Nu var det ju till och med så att Ola förlorade sitt pokeransikte och gormade om jävla pissavslut. Och vad är det med de svenska straffarna? Man gråter ju. Tur de fick ihop det på slutet ändå, trots det där märkliga röda kortet på Doder.

Men första halvlek var ju förnämlig. Så förnämlig att jag vågade mig på att zappa över till TV4 Sport lite då och då, där Danmark slog Tyskland på ett mycket föredömligt sätt. Jag vet inte vad det är som gör att jag blir extra nöjd när Tyskland får stryk. Jag tror det beror på Heiner Brand. Han ser ju fullkomligt livsfarlig ut.

Jag var tvungen att svika de blågula lite för att följa matchens slutminuter på dansk tv. TV4 Sport klippte ju sändningen direkt efter slutsignalen, men i Danmark drog man sig inte för att visa tjurande tyskar som hängde med huvudena. För nu går Danmark till semifinal, och kanske Norge med, beroende på hur det går mot Polen. Jag håller tummarna, heja Norge och jag vill leva, jag vill dö i Norden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar