måndag 26 januari 2009

Åh nej, nu går det DÅLIGT för Sverige

Och det känns lite som att det är mitt fel. För att jag inte har suttit hemma i tv-soffan och liksom koncentrerat mig på viktiga matcher mot Frankrike och Ungern. Visserligen tog TV4 sitt ansvar och sände matcherna så att de gick att se även med tillgång till enbart bonnkanaler, men det hjälpte ju inte. 

Man får se detta VM som en uppbyggnadsfas. Det går fler tåg. Jag tycker i alla fall att de har varit duktiga. Så det så.  

Och så kan man ju alltid heja på Norge också. Som slog Tyskland på ett mycket föredömligt sätt, och som dessutom bjöd på några i sanning spektakulära slutminuter. Jag trodde tyske förbundskaptenen skulle få en hjärnblödning när slutsignalen gick och Tyskland hade förlorat efter att ordet Hawaii-handboll tagits till en helt ny dimension. Han, förbundskaptenen alltså, såg ut som att yttersta domen var mycket nära förestående, och hade man satt på honom en blodtrycksmätare hade visaren förmodligen snurrat flera varv innan den slog i botten med ett brak.

Det där med idrott kan aldrig vara nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar