tisdag 20 januari 2009

Born to be cheap

Något jag stör mig på för närvarande är Tele 2:s reklam där ett får sitter i en tandläkarstol och på begäran bräker fram ordet cheap. Eller den är väl varken sämre eller bättre än all annan reklam som dumhets-tv spottar ur sig i parti och minut, utan vad jag stör mig på är att fåret i ett bländvitt leende visar upp ett garnityr som inte alls är fåraktigt.

Det är väl allmänt bekant att både kor, får och getter inte har några framtänder i överkäken. Trodde jag alltså, men när jag påtalade denna felaktighet för bekantskapskretsen förklarade sig större delen av bekantskapskretsen fullständigt ovetande om idisslares tandformler.

Men så förhåller det sig alltså. Jag har rätt, och Tele 2:s reklambyrå har fel och noll koll. 
Skärpning, kretiner. Som jag brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar