torsdag 22 januari 2009

Åh nej, Sverige - Kroatien 26 - 30

Så nu sitter jag här och är superdeprimerad. Fast ändå inte. För VM är ju inte slut än och jag tycker nog att Sverige gjorde en otrolig insats ändå. Jag menar, de är ju i det närmaste ett pojklag i det här sammanhanget. Och Kroatien är ju ändå typ jättebra. Och på hemmaplan. 

Och ingenting såg man av den här uppgivenheten vid motgång som nästan präglade svenskarna under De Mörka Åren På 2000-talet. Nej, det var friska tag och inga hängbjörkar, som Staffan uttryckte det. Och VM är ju långt ifrån slut än.

Men ändå. Lite deppigt är det, eller rätt så. Och jag var tvungen att stänga av tv:n innan eftersnacket började. För jag kände att om jag fick se en till flinande kroat så skulle jag inte kunna svara för följderna.

Men det är bara att ta nya friska tag. Heja Sverige. Och det var ju lite roligt att Sydkorea gick vidare istället för Spanien. Lite otippat får man ju säga. Men i handboll kan ju som bekant vad som helst hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar