fredag 30 januari 2009

Plötsligt händer det

Jag stretar på med mina bokhyllor. Det är något som inte låter sig göras i en handvändning, men jag har inte bråttom.

Dock kändes det som någon form av motgång när det visade sig att det saknades pluppar till ett av IVAR:s hyllplan. Eller det heter förmodligen inte pluppar, men det rör sig om de där små metallpinnarna som själva hyllplanet vilar på. Som alltså saknades på ett mycket förtretligt sätt på ett hyllplan.

Det duger inte att stå handfallen, så jag trixade ihop en provisorisk men kanske inte så hållfast lösning bestående av tre träpluggar (som var i minsta laget) och en skruv (som inte heller var helt optimal när det kom till passform) så att bygget av hyllan åtminstone kunde fullbordas. Sedan sköt jag problemet till framtiden, för jag tänkte inte åka 14 mil tur och retur bara för att införskaffa fyra pluppar till en kostnad av kanske femtio öre styck.

Och så idag. Så kom Stefan till jobbet och hade varit på IKEA igår. Och fixat fyra pluppar till mig, bara sådär. Eller jag hade ju i och för sig gnällt om detta i fikarummet för ett tag sedan, men ändå.

Så här måste det kännas att vara med i reklamen för Triss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar