torsdag 29 januari 2009

Lets get drunk instead

Jag tittar inte på programmet Let’s Dance, men det räcker ju med att kasta ett öga på kvällstidningarna för att inse att det verkar vara helt livsfarligt. Unga människor får hjärnblödning och hjärtattacker till både höger och vänster och vad som än händer i programmet verkar generera domedagsrubriker där orden skandal och fusk får Icas köttfärs att framstå som rena lekstugan.

Det är det jag alltid har sagt, det är något osunt med att dansa. Jag är mer en sån som står i baren, och det har nästan aldrig hänt att jag har blivit så berusad att jag tyckt att det vore en bra idé att skaka loss på dansgolvet istället för att ta ett glas till. Jag inser nu att det jag trott var en direkt motvilja att inleda något som skulle kunna klassificeras som en parningslek med aspackade grottmänniskor helt enkelt är en ren och skär överlevnadsinstinkt.  Jag visste väl det. Jag har alltid rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar