fredag 23 januari 2009

"Depressions are for the middle class"

Men det är ju som om världen bara är en enda stor komplott. Jag ska tillbringa helgen hos min pojkvän. Och han har bara de så kallade bonnkanalerna. Det har normalt sett ingen som helst betydelse, för det är i princip de enda kanaler jag tittar på. När jag tittar på TV, vilket inte heller inträffar varje dag eller ens varje vecka.

Men nu! När det är handbolls-VM är TV plötsligt ett mycket viktigt medium. Och nu verkar det som att helgens matcher mot Frankrike och Ungern bara ska sändas på TV4 Sport. Som inte ingår i bonnkanalutbudet vad jag vet i alla fall. Vad är nu detta för ett djävla trams?

Fast det får ju faktiskt finnas gränser. Min gräns går betydligt hitom att ändra redan uppgjorda planer på grund av vad som visas på TV. Det känns på något sätt ovärdigt. Som om man vore en man eller något.

Men ändå. TV-sporten, varför gör ni så här mot mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar