onsdag 17 december 2008

The empire in my mind

Jag har en skivsamling, som en gång i tiden var prydlig. Skivorna stod i alfabetisk ordning där, och ingen annanstans. I snygga och ändamålsenliga cd-förvaringshyllor längs med ena väggen i mitt sovrum.

Nu har ett problem uppstått. Och det är det är fullt i hyllorna. Jag löste det genom att sortera bort alla flummiga skivor. De fick stå i en hylla för sig själva ute i vardagsrummet. Men nu måste jag flytta om alla skivorna i sovrummet så att det blir lite luftigare. I hyllorna alltså. Så att man får plats att stoppa in en och annan ny skiva om man får lust, utan att behöva flytta alla kanske 500 skivorna ett snäpp åt höger. Vilket jag alltså måste göra nu. Och det är jobbigt och tar en massa tid. Alltså ligger nya skivor i högar sedan en tid tillbaka, i väntan på att INSPIRATIONEN ska infinna sig. Och det stör mitt ordningssinne. Dagens i-landsproblem är härmed definierat.

Och JA, jag har betalt pengar för att äga mina skivor. Är det någon som har problem med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar