måndag 8 december 2008

My oh my

Helgen har varit full av fest och glam. Och sprit. Det var mycket roligt. Vad som var mindre roligt var att min kamera ramlade i ett betonggolv, och nu ger den bara ifrån sig svaga dödsrosslingar och inget mer. Jag bara väntar på att den ska viska fram ett dramatiskt avsked och sedan ge upp. Några fler bilder lär den i alla fall inte åstadkomma.

Det känns lite sorgligt, för jag går nästan aldrig någonstans utan min kamera. Å andra sidan är den gammal och har levt på övertid ganska länge nu. Den har fått utstå väder och vind, tappats i marken samt nästan blivit mosad av andra saker som slagits om utrymmet i väskan åtskilliga gånger. Lite som en kamerornas Göran Kropp. Det går så länge det går.

Så nu är det dags att hitta en värdig efterföljare. Så lämpligt att det snart är jul. Jag drar mig nämligen inte för att ge mig själv superfina julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar