onsdag 10 december 2008

Elva nätter före jul, cirka

Jag kan inte baka lussebullar. Jag kan baka i stort sett vad som helst, men mina lussebullar blir alltid helt misslyckade. Torra och hårda som gamla skeppsskorpor, och inte alls goda. När man säger det till folk säger de alltid att då ska jag prova deras recept, för det kan ingen misslyckas med. De blir alltid goda, och så nämner de någon bra ingrediens, typ Kesella, som ska vara nyckeln till goda lussebullar. Men jag har provat minst hundra olika recept och har misslyckats med allihop. Det måste vara något fel på mig. 

Mitt problem är att jag är väldigt förtjust i lussebullar. Med saffran och russin. Eve bakar världens godaste lussebullar. Jag skäms inte för att bjuda hem mig själv till henne såhär i juletider med motiveringen att jag måste ha lussebullar. Tyvärr är Eve väldigt upptagen och har inte tid att vara social, än mindre bota min lussebulle-abstinens. Det är mycket tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar