tisdag 23 december 2008

Sexbloggare är lite dumma i huvudet, men det är inte jag.

Jag är inte så lite förundrad över fenomenet "sexbloggar". Jag förstår verkligen inte vad folk får ut av att fläka ut detaljerade beskrivningar av sitt sexliv samt berika dessa med fotografier av sina könsorgan, men så är jag ju också osedvanligt trög i det avseendet. Idag fanns det till exempel en fjantig artikel om polyförhållanden på aftonbladets skitsajt Wendela. Första gången jag hörde någon säga att den och den var poly, så var min spontana reaktion "jamen det är ju ett godis". Ja, ni ser själva hur hopplöst efter min tid jag är.

Det är min övertygelse att merparten av sexbloggarnas innehåll är lögn, önsketänkande och hittepå, men det är ju inte mitt problem. Vad jag mest av allt hakar upp mig på är att jag hittills inte har läst en enda sexblogg som har lyckats uppnå någon slags normalstandard på svenska språket. Nu har jag väl inte precis läst alla sexbloggar i hela världen, men ändå, någon borde väl ändå känna till elementär grammatik i ärans och hjältarnas språk. Observera att jag med detta alltså inte avser användande av könsord, utan rent allmänt verkar just denna kategori av bloggar vara kryddade med stavfel, särskrivningar och meningsbyggnadsfel i var och varannan mening. Min slutsats är att personerna bakom sexbloggarna har fått en synnerligen snål tilldelning av förståndsgåvorna. De är helt enkelt lite dumma i huvudet.

Jag vidhåller detta tills någon bevisar motsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar