fredag 5 december 2008

Julkalendern

Det är bara att konstatera: Jag gillar inte årets julkalender. Jag tycker att Anders och Måns kunde stannat kvar i radion istället för att låtsas vara skojvuxna på tv. Det blir bara jobbigt. Nu tillhör jag i och för sig kanske inte målgruppen för julkalendern, men ändå. En åsikt kan man väl få ha.

Den bästa julkalendern genom tiderna är enligt min uppfattning Håll huvet kallt från 1994.  Med Thomas von Brömssen som halvalkis och Per Oscarsson som arg gubbe. Men så gillar jag ju socialrealism också. Typiskt är också att just denna julkalender inte finns att få tag på. Alltså, kom igen nu SVT, hur svårt kan det vara?

Övriga bra julkalendrar är, enligt mig då, Sunes jul, Tomtemaskinen och Mysteriet på Greveholm. Det är helt enkelt 90-talet som är tongivande i den här frågan. Den som kommer dragandes med några djävla Mumintroll eller Trolltider eller Lillstrumpa och Syster fucking Yster i jultider har gjort sig förtjänta av en fet smäll. Anser jag helt fromt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar