lördag 20 augusti 2022

Till stallet istället, v 33 2022, pt 2

Igår var det varmt och klibbigt och tanken att bara åka hem och öppna alla fönster och slänga mig på soffan föresvävade mig, men nu hade jag ju också föresatt mig att gå på drop in-ridningen så det fick bli det senare. Det var tydligen BARA jag som hade såna tankar, för det var i alla fall ingen annan som dök upp. Se där ja, då fick man en privatlektion på Jättinnan för 250 spänn, man tackar. Och det gick SJUKT bra, eller det kändes i alla fall sjukt bra. Red en övning med serpentiner i trav och i varje båge så skulle jag göra en övergång till skritt och lägga en åttvolt och så igång i trav igen. Sånt som man aldrig kan göra om man inte är själv i ridhuset så det gäller ju att passa på. Om Jättinnan hade synpunkter på att vara ensam i ridhuset så behöll hon dom för sig själv, hon är så cool. Skönt när man har fått kämpa med Köttbullen och hennes separationsångest, hon blir ju helstirrig om hon känner sig övergiven av sin flock. Att leda henne ensam till hagen när de andra ponnyerna redan är där är något av ett helvete. 

Jättinnan blev väldigt lösgjord och fin och kändes jättehärlig. Sen jobbade vi lite med galoppfattningarna också, det gick fint i höger varv, lite knepigare i vänster men det var ändå okej. Sååå nöjd med henne och mig, och ridläraren sa Det märks att hon gillar dig och det var kanske det bästa av allt. Inte för att jag tror att jag är som nån himla karaktär i en hästbok ur Wahlströms ungdomsserie där det ofta förekom helt omöjliga hästar som i princip bara kunde ridas av EN enda tjej. Men att kunna rida så att hästen är lugn, harmonisk och balans är ju bra skit ändå. 
Soliga gnägg/mvh
hästtjej_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar