fredag 4 februari 2022

Lista

Hittade en lista hos Jenny som hittade den hos någon som hittade den hos någon, osv, och som alltid känner jag att "vem är jag att inte fylla i en lista"? Here we go.  


Vad köpte du senast?
Ett hus till Spindelmannen. Eller jag tror det var det i alla fall. Det var ett hus med en massa spindelväv på och det stod något om Avengers eller Marvel eller något annat för mig helt obegripligt. Det var en födelsedagspresent till yngsta barnbarnet. 

Hur lång är du?
158 centimeter över havet. 

Vad stod det i ditt senaste sms?
Nej det var i Huset Silfvercronas gåta, i Kråkguldet hittade dom guld och så var det tjuvar som var ute efter det.
(svar till min dotter som undrade om det var i Kråkguldet som dom reste i tiden). 

Vad gillar du minst med dig själv?
Att jag lite för ofta känner att det är mitt ansvar för att det ska vara god stämning. 

En person du saknar?
Min bästis H som dog i cancer 2009. 

Låt på huvudet just nu?
Dance Monkey som jag hörde på radion för en stund sen. Helvete vad den biter sig fast. 

Är du romantisk?
Njaäe, det skulle jag väl inte påstå. Jag uppskattar mer att någon drar ett skämt än kommer med blommor om man säger så. 

Har du söndagsångest?
Det händer, men tack och lov väldigt sällan. 

Vilka städer har du bott i?
Städer? Bodde mina första 16 år bokstavligt talat långt ute i skogen vid vägs ände (min man brukar kalla mig Kaspar Hauser). Bodde sedan kanske ett år? i den närmaste staden, därefter flyttade jag 30 mil till Ankeborg och bodde där i ett antal år. För 12 år sedan flyttade jag därifrån till den lilla by på nästan-Österlen där vi nu bor. Städer är inte riktigt min grej.  

Lyssnar du på poddar? Vilka?
Flashback forever, Snedtänkt och nyligen började jag lyssna på Skäringer & Nessvold. Sen säger jag alltid att jag ska börja lyssna på Rättegångspodden för alla säger att den är så intressant, men det är tydligen en gigantisk tröskel att ta sig över för det har hittills aldrig blivit av. 

Är du en ringare eller smsare?
Generellt en sms:are, men det beror lite på vad det gäller.

När går du och lägger dig?
Någon gång mellan 20-22. 

Vad är det modigaste du gjort?
Det beror nog på vad man definierar som modigt. Jag tycker att ju äldre jag blir, desto mer sällan är saker läskiga eller jobbiga. Men om det beror på att jag blivit modigare eller bara att jag slutat bry mig om vad folk tycker är svårt att svara på. 

Har du någon gång åkt ambulans?
Bara som passagerare/anhörig eller vad man ska säga. 

Har du haft urinvägsinfektion någon gång?
En miljard gånger, känns det som i alla fall.  

Hur många kuddar sover du med?
Tre. 

Äter du några vitaminer/kosttillskott?
Nej. 

Har du körkort?
Ja. 

Har du någon tatuering? Vill du göra någon tatuering?
Ja, fyra stycken som jag gjorde när jag var mellan 18-20 år, alla rätt fula men det är inget jag kommer att lägga varken energi eller pengar på för att fixa idag. Jag har lust att tatuera in en av taxarnas tassavtryck, men tror ärligt talat inte det kommer att bli av. 

Go to-mat som alltid är gott?
En av mina superkrafter är att alltid kunna slänga ihop en god gryta av det som finns hemma oavsett vad som finns hemma. 

Hur ofta tvättar du håret?
Varje dag. Har en 12-millimetersfrisyr så det går fort och lätt. 

Har du bra självförtroende?
Ja, nuförtiden har jag det. 

Har du något klädesplagg/pryl som du använt i flera år och aldrig blir trött på?
Alltså jag är så otroligt ointresserad av kläder. 99 dagar av 100 såsar jag omkring i Adidasbyxor och någon tröja eller skjorta till det. Har gjort de såkallade narkotikajeansen lite till min grej, så när folk ser mig i något annat så upplevs jag som "uppklädd" --> LIFE HACK. Men jag "tröttnar" alltså inte på kläder utan har i princip uteslutande sånt som är skönt och använder det tills det inte längre går att laga. 

Vad köper man för blommor till dig?
Jag gillar blommor, men tycker snittblommor känns lite...meningslöst och slösaktigt? Uppskattar hellre någonting som man kan plantera i trädgården. 

2 kommentarer:

  1. Haller med dig om snittblommor, hellre nat fint jag kan ha pa balkongen. Nagra av mina födelsedagsgäster förra aret tyckte att jag ska ha orkideer. Varför? Ingen aning. En dog direkt, men tva har jag kvar. Man kan ju inte slänga nat som lever. Kanske re-gift'a till nan?

    Räknade efter, har bott i nio städer i fem länder. Det du!

    Annika

    SvaraRadera