tisdag 8 februari 2022

Bättre eller sämre? Nu? Eller nu?

Igår var jag och kollade synen. Det har jag inte gjort sedan 2019, så det var kanske på tiden. Fick träffa kanske den peppigaste optikern i hela universum. Det spelade liksom ingen roll vad jag gjorde, han blev (eller spelade) jublande glad över allt. Att jag kunde urskilja en bokstav i översta raden. Att min hornhinna var i perfekt skick. Fick beröm för hur jag skötte mina linser (vilket jag verkligen inte gör på något eftersträvansvärt vis), att de satt bra mot ögat, varje gång jag kunde läsa något på nedre raden, allt var fantastiskt. Alla dom här konstiga frågorna som man får och som känns som kuggfrågor ("ser du bättre eller sämre när jag gör så här? eller så här?") möttes med små uppmuntrande tillrop (Perfekt! Super! Snyyyyyggt! Jajamen! Där satt den!), vilket gjorde att jag gick därifrån och kände mig som världsmästare i att kunna se. Var på gott humör hela eftermiddagen sedan. Den här optikern borde sadla om och bli någon form av livscoach. 

2 kommentarer:

  1. Hahaha. Jag laseropererade mina ögon för 22 ar sen. Under 6 ar hade jag perfekt syn, nu ligger jag väl pa -1 eller nat (har inte kollat pa manga herrans ar) och använder sällan glasögon. Det är bara pa riktigt langt hall det blir lite suddigt. Jäkligt skönt att slippa linser.

    Annika

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, det är nog bara du som kan göra en synundersökning till komedi på hög nivå🤣

    SvaraRadera