onsdag 28 april 2021

Whazzuuup?

Jaha, vad händer här då? Inte mycket som inte är relaterat till jobb tyvärr. Det går ju sådär med min högst ofrivilliga roll som produktutvecklare. Varje gång jag lyckas få till det så ändras förutsättningarna, och senaste budet var att formuleringen blev för dyr och måste göras billigare. Det är ju lite som att tro att det går att köpa irländsk nötfärs och tro att den ska bli svensk ekologisk oxfilé om man bara kryddar den lite extra. MISSION IMPOSSIBLE om ni frågar mig, men jag kämpar på. Men mycket tid till annat blir det ju inte direkt. 

Jaha, men sen har det blivit lite drama i föreningslivet. Först är det en käring som tycker att det hör till att man ska fjäska för henne och liksom stryka henne medhårs för att hon ska göra en insats. Nu har jag gjort det FATALA misstaget att behandla henne som vem som helst, så nu är hon Kränkt. Aja, jag kan vara utan såna människor så det kan hon gärna fortsätta vara för min del. 

Utöver det så finns det man som hade sin storhetstid någon gång på 1970-talet, och han är missnöjd med exakt allt som görs av senare datum. Det spelar liksom ingen roll om det genererar intäkter, medlemmar, trivsel, sponsorer, you name it, allt som inte görs på samma sätt som på den tiden när han var fornstor och ung är att betrakta som direkt förkastligt och han ägnar oceaner av sin och andras tid åt att gagga om detta på ett passivt aggressivt sätt och det är ju rätt tröttsamt. Fast ändå lite fascinerande att man kan lyckas vända någonting som alla är glada över till att det egentligen är någonting dåligt? Hoppas man aldrig blir sån. Om bitterhet hade gått att mäta så hade enheten varit 1 Kjell. 

Men ja, det är bara att intala sig att den som sitter tillräckligt länge vid floden ser förr eller senare sina fiender flyta förbi. 

I övrigt så är det mycket med trädgården nu. I helgen sådde jag bland annat solrosfrön, för jag tycker solrosor är så otroligt coola och vill gärna ha en hel skog av dom, men igår noterade jag att fåglar hade krafsat upp exakt alla frön och haft kalas på dom, så nu får jag väl börja om från början. Aja, våren är ju kall och har låtit vänta på sig så det är ingen större panik som jag ser det. Funderar på att flytta in sådderna i växthuset, men förra året så var det ju mössen som hade kalas därinne, så jag vet inte om det är så bra idé faktiskt. I övrigt för jag en ojämn kamp mot kirskålen. Man måste ändå imponeras av denna växtkraft, man rensar och rensar och ändå skickar dom bara upp mer och mer grönt. Men hönsen är glada över mitt slit, de får en spann uppgrävda rötter var och varannan dag och älskar det. 

Igår grävde jag upp pioner som växer bredvid gårdsplanen och flyttade ner dom till trädgårdslandet. Dessa pioner har aldrig blommat för de växer på ett så eländigt ställe. Skotten sticker upp, jag blir jätteglad och rensar bort allt synligt ogräs varje vår men sedan glömmer jag bort dom och så slutar det med att de blir överväxta av både kirskål men framför allt av humle varje sommar. Tänkte att jag åtminstone skulle försöka ge dom en ärlig chans att växa på ett ställe där man kan fjäska lite mer för dom, men pioner ska ju samtidigt vara lite kinkiga med att flyttas så vi får väl se om dom ens överlever. 

Slutligen: Remus, tax på friarstråt, beräknas komma hem imorgon. Han har varit borta i mer än två veckor nu, så han är väldigt saknad och efterlängtad. För eventuella nytillkomna läsare (haha, as if): han är alltså utlånad för parning, det är inte som att han är ute och sår sin vildhavre på okontrollerade strövtåg i vildmarken. Ja, men det ska hur som helst bli skönt att få flocken komplett igen. Sen får man väl hålla tummarna för att det blir valpar i sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar