tisdag 27 oktober 2020

Till stallet istället, v 44 2020, pt 1

 Igår var det teori, men lyxigt nog var det inlagt möjlighet till extraträning med fokus på öppna och sluta och det nappade jag på. Vet dock inte om jag har blivit så mycket bättre på öppna och sluta, jag hade Köttbullen och det är ju inte hennes starka sida om man säger så. Igår var hon dessutom inte det minsta samarbetsvillig, låste sig i högersidan, sparkade bakut i galoppen och höll på. Men sedan lossnade hon och då är hon ju en helt annan häst. Så även om det inte blev så mycket öppna och sluta (för att vara korrekt så blev det ingen sluta och bara lite öppna i vänster varv) så är det ändå EN SÅN FRÖJD att rida henne när hon är lösgjord. 

Med Pojken är det sämre. Han har ju fått hovbroskförbening och på det en ligamentskada, så nu är det så att säga kört. Han kommer att lånas ut till ett behandlingshem och bli terapihäst istället. Snällare och mysigare häst att hantera finns överhuvudtaget inte, så det är ju bra 1. att han inte behöver avlivas och 2. att han kanske kan hjälpa någon som mår dåligt att må lite bättre. Dock trist att vår resa är över, för det är den ju nu. Tur att jag har Köttbullen och att jag får ha henne hela tiden. En i min ridgrupp var med igår och hon sa "jaha, då ska vi byta hästar nästa vecka?" och jag bara "eh, ja, det ska NI kanske" för jag har ju den stora förmånen att få rida samma hela tiden. Alltså, nu är det ju kanske ingen förmån SÅ, för det är ju ingen annan i min grupp som vill rida Köttbullen, men för mig som gillar att rida en och samma häst hela tiden är det en ynnest. Även om denna häst emellanåt är en tjurskalle av rang. Hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar