fredag 9 oktober 2020

Mössförlust

Har blivit av med en av mina mössor och det stör mig sjukt mycket eftersom jag inte är en person som dräller grejer omkring mig, jag har i regel alltid koll på var jag har mina vantar och mössor och halsdukar och sådant. För att inte tala om saker som nycklar och plånbok och mobiltelefon. Blir helt nervös av folk som helt bekymmerslöst lägger ifrån sig saker lite hur som haver och sedan bara "men oj, var är bilnycklarna någonstans?". Nä, ordning och reda, brännvin på fredag, som man sa förr. Men ingen regel utan undantag dårå. Hade på mig denna mössa (som är/var en perfekt mössa för sådana där dagar när det bara är lite småruggigt men egentligen inte kallt) när jag höll hundkurs förra veckan. Tog av den när vi hade fika/teoripaus, lade den antagligen på bordet och glömde väl ta på den igen när vi gick ut för att träna pass nummer två. Kom på det när jag satt i bilen på väg hem men orkade inte vända och köra tillbaka utan tänkte att den fick väl ligga till nästa vecka, "för det är väl ingen som snor en 15 år gammal mössa som dessutom är trasig".

Men det var det. Letade igenom hela klubbstugan igår och den stod inte att uppbringa någonstans, varken i teorisalen, fikarummet eller i lådan för kvarglömda prylar eller någon annanstans. Nu tror jag väl inte att någon direkt har snott den, snarare kanske kastat den? Den var ju gammal och som sagt lite trasig i kanten och vi pratar ju om östra Skånes motsvarighet till Solsidan så det var väl någon som tyckte att det var lump? Kanske. Nu måste jag skaffa en ny mössa för småruggiga dagar. Den får absolut inte vara för varm, och inte heller stickig. Är nästan värre än Lotta på Bråkmakargatan när det kommer till material som killar och sticks.  Min gamla mössa var helt perfekt. Kommer jag någonsin att hitta en liknande? Eftersom jag köpte den cirka 2006 så utgår jag från att den inte längre finns kvar i något sortiment. Är också lite stingslig med passform, vilket innebär att jag måste ta mig till en fysisk affär för att prova. Suck. Såna bekymmer man har.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar