fredag 16 oktober 2020

Till stallet istället, v 42 2020, pt 2

Har jobbat som ett litet svin den här veckan och var måttligt sugen på att åka till stallet, kände betydligt mer för att åka hem och dimpa ner i soffan framför veckans avsnitt av Decenniets mästerkock. Tog mig dock samman och tänkte att man aldrig har ångrat en ridlektion så jag åkte dit i alla fall. Det första som hände var att jag mötte Karin som sa att Köttbullen inte skulle gå, så jag fick ta Älgen istället. Var ju EVIGHETER sen jag red stor häst, minns inte hur längesen det var. Ett år sen kanske? Men det gick rätt bra. Eller Karin sa att hon inte sett honom gå så bra på länge, så det var ju kul att höra. Men någon storhästryttare blir jag nog aldrig, hehe. Älgen är inte ens en stor-stor häst, han är väl 160-ish. Men han rör sig ju så himla stort jämfört med en ponny (och då är han inte direkt någon gångartshäst). Plus att han är ridskoleveteran så han vet ju precis hur man gör för att slippa undan vissa grejer. Han är inte direkt lat, men han går inte heller i form av sig själv om man säger så. Aja, det var kul och jag är nöjd.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar