tisdag 20 oktober 2020

Jaaaa! Ruth är tillbaka!

Råkade slösurfa på Bokus och såg då till min ENORMA glädje att det kommit en ny bok av Elly Griffiths. Trodde ju att En cirkel av sten skulle vara den sista boken om rättsarkeolog Ruth Galloway och poliserna i Norfolk, för det lät lite så i efterordet, och jag har älskat exakt varje sekund av att hänga med dom i deras arbete och livshändelser och deppade lite för att alla sagor tydligen måste ha ett slut. Och sedan läste jag ju Främlingen som ju verkar vara början på en ny serie lite i samma stil fast ändå inte (där jag blev väldigt förtjust i karaktären Harbinder Kaur) och ja, det var väl det hela, trodde jag. MEN DET ÄR DET INTE! För nu kommer den tolfte boken om Ruth och Nelson. Irrbloss heter den och jag blev så till mig att jag klickade hem den utan att tänka (till exempel att man skulle kunna vänta tills den släpps i pocket och blir billigare), den har inte ens kommit i handeln än och beräknas landa i min brevlåda vecka 44. Då blir det MYYYYS. Längtar redan. 

Såg dessutom att det hade kommit ytterligare en ny bok om Harbinder Kaur (ja! det blir en ny serie!) som heter Mordkonsulten, så den har jag skrivit upp på min läslista. Mäkta imponerad av Elly Griffiths skrivtempo och förmåga att klura ut alla intriger och karaktärers utveckling. Tjoho. Nöjdhetsfaktor just nu: skyhög.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar