måndag 17 augusti 2020

Och så vare måndag igen

Jaha, där försvann den helgen, det gick i ett nafs. Har inte gjort något speciellt tror jag? Det är ju så varmt att hjärnan smälter bort så jag minns ingenting. Jo, i lördags storstädade jag hönshuset, skurade och donade och bytte allt strö på golv och i reden. Tjejorna kom in och inspekterade misstänksamt då och då, som om de trodde att jag allraminst höll på att försåtsminera deras lyxhotell. Efter lite otacksamt kacklande så vände de och gick ut igen. Det var tacken för mitt slit! Det var hett som i helvetet och dammet yrde och flugorna surrade. Är det ett ljud jag verkligen H-A-T-A-R så är det flugsurr. Hade det varit en tortyrmetod så hade jag erkänt vad som helst. Aja, men nu är det i alla fall gjort. Tanken var annars att jag skulle ha gjort det "någon gång under semestern när det var lite dåligt väder" men den dagen kom ju aldrig. Igår vaknade jag med en helvetisk huvudvärk som kunde härledas till nacke och axlar (som också gjorde ont). Oklart varför, men jag har ju problem med nacke och axlar sedan cirka en miljon år tillbaka i tiden och är man ett måndagsexemplar så är man, även på en söndag. Trist bara att efter en vecka av ett i det närmaste asketiskt leverne (träning varje dag, inget socker, ingen alkohol) så vaknar man upp och mår som om man hade däckat utanför ett tält på Roskildefestivalen. Det finns ingen kosmisk rättvisa någonstans. Segade runt hela dagen som en zombie med värmeslag. VÄRDELÖST! Piggnade till något frampå eftermiddagen när det var sändningar från SM i hoppning i Falsterbo (hurra, guld till Rolf-Göran!), men i övrigt lämnade gårdagen inget större positivt intryck. Aja, nu är det måndag, nu försöker vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar