tisdag 11 augusti 2020

Till stallet istället, v 33 2020, pt 1

Så var det dags för en ny ridskoletermin. Nu känns det ju inte som en evighet sen eftersom jag var på BOOT CAMP i helgen så jag var ju redan så att säga igång, men det var kul att träffa gruppen igen. Rider ju i en så supertrevlig grupp. Hatar tiden vi rider på, 19.30-20.30 och speciellt igår när det visade sig att Köttbullen skulle ut i hagen och alla ponnyerna gick i den hage som ligger allra längst från stallet, men det var ju bara att börja traska. Köttbullen har lite issues med att inte få vara med sin ponnyflock så hon hade minst sagt bråttom. Var trött efter lektionen och ännu tröttare efter att bråka med henne angående hur man beter sig när man blir ledd i grimma, och allra tröttast när jag släppt henne i hagen och skulle traska hela långa vägen tillbaks till stallet igen. Men gruppen älskar jag, så därför kommer jag aldrig att byta. Ja, men jag fick ju Köttbullen! Och det gick nästan lite bra för oss. Har ju fått lite tips om hur jag ska jobba med henne i högervarvet, där är det väl mer jag som inte får ihop det motoriskt att rida henne i högervarv som om det vore vänstervarv så att hon kommer upp på yttertygeln. Vad hon brukar göra är att vrida halsen och huvudet uppåt och utåt, då blir det glapp på yttertygeln och eftersom hon inte vill lyssna på innerhjälperna så sitter man där med en giraff som bara springer utan att lyssna och så slutar det med att jag blir stark och statisk i handen och det har ju aldrig löst några problem så varför kan jag inte bara SLUTA MED DET? Men igår fick jag lite moments även i högervarvet, även om de sannerligen inte var många. Men i vänstervarvet var hon nästan fin ibland, kunde gå i form och till och med vila lite på steget. Nu har vi bestämt att jag ska ha henne på måndagarna, så det blir spännande. Längtar redan till på fredag då det ska vara drop in-ridning hoppas jag. Tjoho från en glad hästtjej (52).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar