fredag 28 augusti 2020

Hemligt möte

För ett tag sedan fick ju jag och min instruktörskollega/kompis sms om att vi skulle bli bjudna på pizza på okänd plats och av okänd anledning. Vi spekulerade rätt mycket i det där. Misstänkte att det var något lurt. Ville dom lura på oss något trökigt styrelseuppdrag? Har dock aldrig hört att valberedningen jobbar med pizza som lockbete, men de kan ju ha ändrat taktik. Men raggning av potentiella styrelsemedlemmar brukar ju ske på senvintern, strax innan årsmötet, så det var inte riktigt rätt tidpunkt. Sen berättade Stefan på jobbet att han kände någon som kände någon som också hade fått en sån där lite kryptisk inbjudan, kommit dit och blivit avrättad "i någon knarkuppgörelse". Hm, ja, men detta scenario kändes väl inte heller hundra procent sannolikt.

Nåväl, vi blev upphämtade av ordföranden och forslade till en pizzeria där resten av styrelsen väntade. Och vad det handlade om var att de ville visa sin uppskattning över att vi ställer upp så mycket för klubben. Det var ju väldigt trevligt och hedrande måste jag säga. Det enda som var tråkigt var maten. Jag och min man var och åt lunch på den där pizzerian för några år sedan och sa då att vi aldrig mer skulle sätta vår fot där. Inte för att maten var dålig, men servicen var usel. Vi beställde maten, det var långt ifrån fullsatt men vi fick ändå vänta 45 minuter innan vi fick in två mikrade bitar lasagne. På 45 minuter kan man ju för fan laga en lasagne från grunden. 

Aja, alla är väl värda en andra chans. Tanken var tydligen att vi egentligen skulle ha gått på en annan restaurang, men den hade stängt och då fick det bli den här. Men ja, deras servicekänsla, eller snarare brist på densamma, hade inte ändrats. Vi blev anvisade ett bord av en medelålders servitris i trasiga jeans, vi satte oss och sedan kom hon på att bordet skulle torkas av och kom då hasande med en jätteflaska Ajax fönsterputs och sprutade på glasskivan som låg på bordet så man satt som i en dimma. Sedan beklagade hon sig över att hon inte nådde tvärs över bordet och halvlade sig över det så att vi fick trycka oss mot stolsryggarna för att inte vara i vägen. 

Sedan fick vi in menyerna, beställde och inledde vår väntan. Det tog inte 45 minuter den här gången, men de kunde inte ens reda ut vem som beställt vad att dricka och vi fick säga till om det. Sen kom maten i omgångar så det var mycket sitta och titta på när andra åt. Och när väl den sista pizzan bars in så var det fel sort så den fick bäras ut i köket och göras om, så en person fick sitta och vänta i en extra kvart medan vi andra åt. 
Jag skulle vara lite nyttig och beställde en kycklingsallad. In kom ett fat som bestod till 90 % av isbergssallad (som väl består till 90 % av vatten), lite tärnat kycklingkött, några bitar konserverad ananas och så några gurkskivor och en tomatklyfta. Denna rätt kostade 100 kronor. Nu var det ju inte jag som betalade, men det var väl ändå ett DJÄVLA överpris om ni frågar mig. Rätten i sig smakade ingenting. Jag hade beställt "stark dressing" och in kom en skål med vanlig dressing som de hade duttat på någon slags grillkrydda på utan att ens besvära sig med att röra om. Stark var den inte heller och som måltid betraktat så var det här nog något av det mest menlösa jag ätit i hela mitt liv. Men tanken (hos styrelsen) var ju i alla fall god även om inte maten var det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar