fredag 24 februari 2017

Snödepression

Näe, vet nån vad, det här är fan i mig INTE OKEJ. Igår efter jobbet gick jag en runda, det var lite blek sol, barmark, plusgrader och allt var allmänt härligt. När jag steg upp i morse hade jag och resten av världen i min absoluta närhet blivit RÖVKNULLADE AV KUNG BORE, som bjussade på två decimeter tung djävla blötsnö och stod och hånskrattade mig rakt upp i ansiktet. Snön var så tung och kompakt att när man fyllt snöskyffeln så gick den fan i mig inte att rubba, man fick liksom ta det i halvor. Fick lägga en timme bara på att skotta mig/oss ut på gatan och sen tog det hundra år att köra till jobbet eftersom det bara gick att puttra fram i mycket moderat hastighet. Och obs, då var det ändå plogat på stora vägen.

Fyfan vad jag hatar sånt här. Det var bara det jag ville ha sagt. INTE OKEJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar