torsdag 9 februari 2017

DRAMA

Idag skulle jag äntligen få åka hem efter att ha varit i JÖTTEBORG sen i måndags. Men JÖTTEBORG och jag var tydligen inte klara med varandra, för på eftermiddagen var det någon på kursen som fick någon newsflash på sin telefon om att stationen hade bombhotats och utrymts och sen kunde vi se genom fönstren att polisens bombstyrka kom körandes med tjutande däck (ja, det där såg vi inte utan mer föreställde oss) och det var helikoptrar i luften och, ja, DRAMA. Sen visade det sig att det inte var stationen som var bombhotad utan ett tåg som var på väg dit. Men det var ju lika illa, för det blev tvärstopp i tågtrafiken sådär lite käckt mitt i rusningstid. Och när man bor på landet i Skåne och ska åka från JÖTTEBORG så är det något av en trestegsraket. Man måste åka med det tåget för att hinna med det andra tåget för att hinna med den sista bussen, annars är det kört. Nu stod det klart ganska tidigt att det var tämligen kört, så det var bara att lomma tillbaks till hotellet och fråga om man kunde få bo en natt till. Det fick man. SJ:s ombokningssystem hade brutit ihop, så det var liksom ingen mening med att stå där och försöka boka om sin icke ombokningsbara biljett som dock blev ombokningsbar på grund av rådande omständigheter. Kom tillbaks imorgon, var beskedet.

Så ja, nu ligger jag på ett hotellrum och jäser, precis som vanligt den här veckan. Tydligen har tågen börjat gå igen, men det hjälper ju inte mig. Får se fram mot att äta hotellfrukost ännu en gång, plus att lägga morgondagen på att boka/böka/ta mig hem. Vi får väl se hur det går. STAY TUNED.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar