tisdag 1 juli 2014

Juli? När fan blev det juli?

Idag är det tydligen JULI. Vadfan liksom. Här är den sköna sommaren som jag har lovat dig, och ändå jobbar man i sitt anletes svett och känner sig ganska långt ifrån lilla Karin som till brunnen går, i visan alltså för er som undrar vem fan den där djävla Karin är och vad hon har med saken att göra*.

Sommar alltså. Igår eftermiddag rensade jag ogräs i potatislandet medan solen sken och svetten lackade. Lagom tills jag skulle sätta mig i skuggan och lata mig gick solen i moln och det började blåsa och bli lite kallt. Då gick jag in och löste fredagens korsord i DN, som jag inte hunnit med tidigare eftersom det, tja, är FULLT UPP mest hela tiden.

Men om en vecka börjar semestern. Det kan ju tyckas vara på tiden. Och aldrig går tiden så långsamt som nu. Om en vecka däremot kommer den att sno iväg som Usain Bolt i några ynkliga veckor och sen är man tillbaks i grottekvarnen igen.  Förhoppningsvis åtminstone lite utvilad.

* Här är den sköna sommaren (Evert Taube)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar