måndag 23 juni 2014

Du kan glömma dina ensamma stunder

Och så vill jag bara meddela att det går URDÅLIGT för mig och Chromecast. Tydligen är det min dators processor som är för lam. Försökte sen installera lite appar för att kunna chromecast:a från svt play-appen, men då var min SMARTPHONE för mesig och gammaldags. Jahapp. Jag har egentligen ingenting emot att titta på tv på datorn eller ens på telefonens pytteskärm. Men så fort man blir mer än en person så blir det lite trångt. Och jadå, min dator har HDMI-utgång (eller är det ingång?) och kan således kopplas ihop med tv:n, men då är det ett DJÄVLA meck att få hemmabion att fungera. Återigen, jag är inte så känslig, men min man bryter typ ihop om han måste lyssna på skorrig diskant à la pytteliten inbyggd laptophögtalare. Har väl några "multimediahögtalare" liggande någonstans, men återigen: ett djävla meck. ORKA liksom. Det ska ju vara enkelt! Men det är det alltså inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar