söndag 26 augusti 2012

SLETEN pt 2

Hemma igen efter en lång och strävsam dag på jakt- och fiskemässan. Denna dagen började inget vidare eftersom Remus, tax med rätt att döda, trampade i ett getingbo i morse. Blev stucken, tjöt i högan sky, började först halta och sedan hoppa fram på tre ben, fick besöka sjukvårdstältet. Trodde jag skulle få lämna walk over inför uppvisningen, men han hämtade sig efter en stund. Getingboet blev därefter indränkt i bensin och uppeldat av en driftig person i organisationen kring jakt- och fiskemässan, så jag tror nog att getingarna drog det kortaste strået trots allt.

Jag har alltså hängt med jaktmänniskor i dagarna två nu, och det har tagit på krafterna, så det var rätt skönt att få leta rätt på sin fattiga Volvo 740 bland alla jeeparna och SUV:arna på parkeringsplatsen och köra därifrån. Köpte en Kvällsposten på vägen hem eftersom vi blev intervjuade igår, men istället var det en jättestor bild på en ganska mastig kvinna med långhåriga dvärgtaxar. Det är alltså INTE jag/vi.

Nu ska jag kolla på Lyxfällan som mental nedvarvning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar