torsdag 9 augusti 2012

Där går en här som frös och svalt men segrade ändå

Idag är jag helt osannolikt pigg. Med tanke på att jag steg upp 03.30 i morse så borde jag inte vara det, men hela dagen har präglats av en nästan ofattbar energi. Jobbade, jobbade över, åkte hem, städade huset, vek tvätt, löptränade, kom hem, stretchade, skuttade ner till potatislandet, grävde upp ett kok, lagade middag, fixade matlådor. Nu sitter jag här i soffan och har sett de norska damerna besegra Sydkorea i handbollssemifinalen, klockan är cirka åtta och vid den tidpunkten på dygnet brukar jag börja sloka för att så småningom vissna fullständigt vid nio-halv tiotiden. Så icke idag. Kanske har mina djävla VITA-PRO-blufftabletter börjat verka? Annars har jag ingen bra förklaring, men det är väl bara att tacka och ta emot. Det lär ju inte vara i evigheter. Speciellt inte som jag läser en DJÄVULSKT trist bok, del ett av tre, som heter "När mormor var mamma" eller något sånt. Tänkte att det kunde vara kul att läsa lite kvinnohistoria, men det är ett riktigt sömnpiller. Klarar cirka fem sidor i stöten, sedan är jag i Morfei armar.

Remus, tax med rätt att döda, försökte nyss skrämma bort en igelkott från trädgården. Eftersom han lärt sig den hårda vägen vågade han inte ge sig på den rent fysiskt, men grundligt utskälld blev den. Nu kurar den dystert under ett äppelträd och har inte rört sig ur fläcken på en halvtimma. Hoppas den inte fick hjärtslag och dog på kuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar