tisdag 7 augusti 2012

Run runaway

Sitter i soffan och eftersvettas efter en liten löprunda tillsammans med Remus, tax med rätt att döda. Allt gick bra bortsett från en ruskig halsbränna. Tror det beror på att jag mötte Tengil här ute på gatan, tre gånger om dagen går Tengil nämligen promenad med deras stackars hund. Han hasar fram i ultrarapid och går alltid EXAKT samma runda på cirka 750 meter och naturligtvis kan man även ställa klockan efter honom. Tur man har en väldresserad hund så att det bara var att spänsta förbi i sin Cold Silence Treatment-anda medan Tengils hund stod och slet i sitt koppel för att ta sig över på vår sida för att hälsa på en snygg tax. Tji fick han.

Tror det var blotta anblicken av detta ondskans väsen som startade en överproduktion av saltsyra som sedan fördärvade min löprunda lite. Kunde inte riktigt utmana mig själv på det sätt som jag tänkt mig eftersom de sura uppstötningarna liksom störde ut något av viljan att pressa sig till sitt yttersta. SKIT. Jaja, det får bli en annan dag. Nu ska jag inventera medicinskåpet och se om det finns något lämpligt botemedel.  Sedan ska jag stretcha. Sedan duscha och slutligen sjunka ner i OS-soffan. Idag är en mellandag, men imorgon blir det adrenalin och nagelbitning eftersom det både är individuell final i hoppning och kvartsfinal i handboll där Sverige möter Danmark. Som väl inte riktigt har varit sig själva i detta mästerskap, men de har förfärligt många bra spelare och är ju trots allt regerande Europamästare. Men det är bara att hålla tummarna och hoppas att de för en gångs skull kan åka på däng. AV OSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar