lördag 2 juli 2022

Välkommen till Evigheten

Har läst Välkommen till Evigheten av Camilla Grebe. Jag gillar hennes böcker och den här, inte direkt en fortsättning men löst sammanknuten med andra böcker, skulle väl inte bli något undantag?
Handlingen:

Lykke Andersen - redaktör, författarhustru, tonårsmamma och, enligt omgivningen, inte ett spår våldsam - står anklagad för mord.

Vad har hänt på familjens idylliska gård? Har det att göra med det som skedde där åtta år tidigare? Och varför vägrar Lykke att tala med någon annan än kriminalkommissarie Manfred Olsson?

Jo, men jag gillade den här boken. Trots överanvändande av ordet "killarna" som jag stör mig sjukt mycket på, och möjligen att det var lite väl oklart motiv och kanske också att mördaren gestaltades aningen tvådimensionellt, men det är väl ändå petitesser tänker jag. Den får fyra kräftskivor av fem möjliga, marsch iväg till bibblan med er.

Ja, jag gillade den 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar