lördag 24 juli 2021

Hurra, Sverige-Bahrain 32-31 (wtf!?!)

Gick upp i ottan för att kolla på handboll, Sverige mot Bahrain, en match som jag och många med mig, inklusive landslaget verkade det som, trodde skulle bli en rätt slapp historia som man skulle kunna betrakta medan man bläddrade igenom morgontidningen, typ. SÅ BLEV JU INTE FALLET! Efter en fin inledning tog Bahrain ledningen efter cirka 20 minuter och sedan bara behöll de den fram till slutminuterna. Det stod lika flera gånger, men Sverige spelade fan inte bra alltså och det kändes inte så lite skakigt. Blev sedan tvungen att åka när det var mindre än 10 minuter kvar för jag skulle iväg och hålla kurs, fick lyssna på det sista på bilradion. VRÅLADE RAKT UT när Palicka räddade straff i slutsekunden och vände oavgjort till seger. Kanske inte så välförtjänt, men dock en seger. 

Göttade mig sedan vidare åt följande: Sveriges vinst mot Australien i fotboll, Sara Sjöströms vinst i fjärilssim, Therese Nilshagens fina dressyr. Led med Antonia Ramel som det inte gick så bra för, log åt Bo Jenås jättestora peppiga applådhandskar (måste ses, alternativt bildgoogla "Bo Jenå handskar). Sen såg jag Catrine Dufours Grand Prix-ritt och lipade en skvätt för det är vad bra dressyr gör med mig. Var dock inte ensam utan en dansk (tränare? förbundskapten? vet inte så noga) med strilande tårar efter den avslutande halten. RYYYS. Härlig första OS-dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar