onsdag 27 maj 2020

Tre saker jag hatar, och då menar jag verkligen HATAR, när folk säger

1. Folk som tycker dom är roliga när dom säger "leverstapej" istället för leverpastej.
2. Folk som tycker dom är roliga när dom säger "helikopeter" istället för helikopter.
3. Folk som inte se någon äta en apelsin utan att säga "bapelsin gubbjävel".

Inget av ovanstående är eller har någonsin enligt mig varit roligt. SÅ KAN FOLK INTE BARA SLUTA?

Vet inte vad jag vill ha sagt med ovanstående, men jag behövde få det ur mig. Så nu är det sagt.

2 kommentarer:

  1. Hata är ett starkt ord men just nu är jag irriterad över duvor (av alla ting). Jag sover med öppet fönster och det är jättemysigt att vakna upp tidigt till fagelkvitter men de där jäkla duvorna med sitt dova “tut-tut”-läte är superirriterande, och de slutar ju aldrig!

    En annan sak som stör mig är att när jag har gäster pa besök (ja, innan det här jäkla viruset kom da) och de lägger sin s.k. smartphone pa matbordet. Lägg undan telefonen för fan, det är väl bättre att umgas irl än att halla pa att titta när det kommer ett pip med nan jäkla FB-uppdatering. Fast det gäller bara de yngre besökarna, vi äldre har mer vett.

    Och sa blir jag skitirriterad när folk inte slänger vanligt skräp i papperskorgar utomhus, och jag ser att det ligger metall (typ cola-burkar) och annan skit som borde ha “recyclats”.

    Annika

    PS. Märks det att jag har mycket tid att kommentera :)? Och sa undrar jag var din tredje punkt kommer ifran. Nagon tv-serie eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker hata är ett jättebra ord :-) håller med angående både telefoner och skräp, duvorna har jag lite mer fördragsamhet med.
      Ursprunget till punkt 3 kan man läsa om här: http://www.news55.se/kronikor/den-sanna-historian-om-bapelsin-gubbjavel/

      Radera