måndag 25 maj 2020

Till stallet istället, v 21 2020, pt 3

Japp, förra veckan blev det ju tre lektioner eftersom jag tog igen en missad lektion. Vi var jättemånga (11 st) på drop in-ridningen, jag hade Köttbullen och Oh. My. God. vad bra det plötsligt gick? Red med på själva lektionen istället för att jobba med henne självständigt, det funkar ju bäst när man inte är så många och den här veckans övning var skänkelvikning från hörn in till X och så ut igen i nästa hörn så det fanns liksom ingenstans att hålla till. Och det funkade riktigt bra! Antar att det är Karins ridning som börjar göra susen, för så här bra har hon (Köttbullen) nog aldrig jobbat förut. Mot slutet blev hon nog lite trött, för då började hon tjura och bita sig fast i bettet och stå emot, men innan dess kunde jag minsann rida henne i form i både skritt och trav. Galopperade henne också, där blev det slängtrav in i galoppen men bortsett från det gick det ändå hyfsat. Skänkelvikningarna tyckte hon var asjobbiga och det gick inte så bra, men vi är ju inte riktigt där än så det bryr jag mig inte så mycket om. Men så kul ändå med lite framsteg, speciellt efter förra veckans katastroflektion. Funderar på om jag ska skicka ett sms till Karin och fråga om jag kan få rida henne ikväll*? Får fundera på det.

* Har det ju så gött att ingen annan i min grupp gillar samma hästar som jag, så jag kan "välja och vraka" utan att behöva känna att jag trampar någon på tårna. Extra lyxigt att kunna rida samma häst hela tiden om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar