tisdag 19 maj 2020

Till stallet istället, v 21 2020, pt 1

Tog mig rätt så motvilligt till stallet igår, för jag visste att det stod hoppning på schemat. Är ju ej ett större fan av att hoppa nuförtiden, inte så att jag är skräckslagen utan mer att jag inte tycker det är särskilt kul och så blir det ofta så himla mycket väntetid och himla kul är det inte att stå på medellinjen och vänta på nio andra. Igår skulle vi dessutom hoppa bana, vi skulle dessutom vara på stora utebanan, dessutom regnade det. Alla onda ting är tre, men det gick ändå rätt så bra. Pojken är ju seg som sirap i hoppningen, på stora utebanan var underlaget dessutom tungt så det kändes...nja, sådär. Men han hoppade bra och han hoppar ju, om än utan någon större entusiasm, jag har aldrig varit med om att han tvärnitar eller slänger sig åt sidan eller något annat. Vi kravlade oss runt den där banan på fem hinder med låååååånga galoppsträckor mellan (där det emellanåt kändes som att det var jag som bar honom) utan några större konstigheter. Så det kändes bra för att vara hoppning på stora utebanan. Ikväll ska jag ta igen en missad lektion i en annan grupp. GULP. Gissar att jag dessutom inte får rida Pojken, det är nog bara i min grupp som han inte är så populär. GULP GULP. Stay tuned for the spännande fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar