torsdag 14 maj 2020

Robinson - uppdatering

Ni är så många som skriver och undrar om jag inte kan blogga mer om Robinson? skulle jag väl ha skrivit om jag hade varit en tuff influencer med hundratusentals läsare. Nu är det bara Annika som i rätt barska ordalag har påpekat att det är dåligt med Robinsonuppdateringar, men jag håller med i sak och lovar bot och bättring. Det är någon månad sedan jag senast skrev om programmet, har jag ändrat mig sedan dess? VI FÅR VÄL SE.

Med reservation för vad som hänt den här veckan (binge-tittar ikapp på helgerna) tycker jag så här om deltagarna (de som är kvar):

CHRISTOFFER: Nja? Har rätt svårt att hitta något att tycka om honom, förutom att han är duktig i tävlingar och verkar lite självgod så har han inte gjort något direkt intryck på mig. Än.

CRUISE: Är min favorit, jag tycker han är en av de få som verkligen har Robinson-skills och är i mina ögon en värdig vinnare. Sen tycker jag att han är cool, han hetsar liksom inte upp sig och han svarar lugnt och sakligt även om alla andra gapar och skriker på honom. Sen är kanske programmet klippt så att han har andra sidor som inte framkommer i tv, för jag fattar verkligen inte annars vad folk stör sig på hos honom. Jag säger bara: HEJA CRUISE.

FABIAN: Tidigare tyckte jag inte Fabian hade någon direkt utstrålning, numera tycker jag direkt illa om honom. Tycker han verkar vara en sjukt obehaglig typ, dryg, självupptagen och inte så lite självgod, plus att jag tycker han har en obehagligt stirrande psykopatblick. Och han ska vara läkare? Brrrr. Ut med Fabian.

JANI: Näe, TA BORT. Får obehagsrysningar bara av att se honom och tycker han verkar vara en otroligt självgod, enerverande och jobbig människa med ett sjukt stort ego och självbild som inte på något vis är i paritet med hans prestationer hittills.

 JONAS: Ja, vad ska man säga om Jonas? Han är ju duktig i tävlingar och så, och verkar väl ändå vara rätt schysst som person, men han har liksom ingen direkt utstrålning. Gillar dock att han går och städar och sopar och fejar och håller ordning i Gränslandet. Så långt har det alltså gått, att man nästan per automatik tycker en man verkar vara sympatisk om han säger att han gillar när det är städat. Det säger väl tyvärr mer om mig än om Jonas.

JOSEFINA: Tyckte först att hon väl ändå verkade vara rätt så rejäl, men nu? Nää, jag tycker mest hon verkar gnällig och dryg. Plus att jag får lite mobbar-vibbar av henne. Alltså att hon är en mobbare. Eller har varit det.

JULIA: Här chockar jag mig själv lite, för jag har ju generellt väldigt svårt för äppelkäcka livscoacher som ser ut att ha glidit fram hela livet på en räkmacka och deras enda bekymmer är att de inte kunde bli ammade som små eftersom de föddes med en sån enormt stor djävla silversked i munnen. MEN JAG HAR ÄNDRAT MIG. Julia är faktiskt en av mina favoriter nu, hon är alltid (eller åtminstone framställs hon som) så glad och positiv och verkar ändå ha rätt mycket självdistans och humor. Sen är hon kanske inte en JÄTTEVÄRDIG Robinsonvinnare, men vadfan. Go, Julia.

KATARINA: Tja, vad ska man säga? Tycker nog egentligen ingenting om Katarina längre, hon liksom bara glider med och man vet att enda anledningen till att hon är kvar är att ingen upplever henne som ett hot. Av den anledningen hade det ju varit skitroligt om hon gick och vann hela skiten, men det kommer ju inte att hända.

KLARA: Känner mig rätt nollställd ifråga om Klara. Alltså, hon är ju pigg och glad och verkar vara snäll och sådär, men jag har av någon anledning svårt att få igång något engagemang när det gäller henne.

KRISTOVE: Jag gillade Kristove, tyckte att han verkade vara en snäll och god människa (observera tempusformen). Men efter den här tävlingen där han och Josefina vann pengar som de kunde köpa mat och godis för som han/de valde att dela med alla utom Mattias och Priya, då sjönk han rätt så rejält i mina ögon, och han sjönk ännu mer i den efterföljande diskussionen där Mattias skulle förklara sig. Tyckte han (Kristove) blev direkt obehaglig där och fick nästan lite psykopatvibbar av hans beteende i diskussionen. Sedan har jag (ännu) inte sett örådet där han gjorde uttalanden om pms, har bara läst om det, men jag tycker ju generellt att män som uttalar sig om hur det är att ha pms bara ska HÅLLA KÄFTEN för de har faktiskt inte en djävla aning om någonting.

MATTIAS: Jo, men jag gillar ändå Mattias, även om han är gnällig och en sjukt dålig förlorare. Men jag tycker ändå att han verkar vara en snäll person. Fast med samma resonemang som med Jonas så sjönk han lite när han förkunnade att han inte kunde laga mat. Alltså, jag har full förståelse om man säger att man inte kan bygga ett hus eller programmera en dator eller spela Månskenssonaten på piccoloblockflöjt. Men att vara vuxen och "inte kunna" laga mat? Det duger inte.

MICHAEL: Jag gillar fortfarande Michael p g a att han verkar vara så himla snäll, men jag börjar också tröttna lite på honom för det händer ju liksom INGENTING. Gäsp. Sorry.

PRIYA: När man ser de här synkningarna med Priya så ger hon ju intryck av att vara rätt så rejäl och hyvens och ha vettiga åsikter. Men i gruppen så tycker jag hon är rätt anonym. Överlag tycker jag att årets säsong visserligen är bra tv, men den är rätt dåligt producerad. Det man får se/höra som är lite drama är ju 99 % synkningar och bortsett från när Anders ställer ledande och provocerande frågor i samband med öråd och tävlingar så är det väldigt få saker som avhandlas "live" och i stridens hetta. Men tillbaka till Priya. Jag tror lite att hennes taktik är att hålla sig under radarn och hittills verkar hon ju ha lyckats, men jag tror inte det håller i längden.

RAGNAR: Gillar inte Ragnar, jag tycker han är en bortskämd och självgod drama queen av guds nåde. Och vad är det med folk som hela tiden sitter och lipar över att de saknar "sina nära och kära", JAMEN ÅK INTE IFRÅN DOM OM DET ÄR SÅ DJÄVLA JOBBIGT DÅ. Sådär, nu är det sagt.

Har jag glömt någon? Nä, tror inte det. Nu vill jag höra vad ni tycker.

3 kommentarer:

  1. Barska ordalag, du är rolig du. Du ligger lite efter i tittandet marker jag men här kommer mina tankar.

    Jag har ju svart för namn men Kristove är en som star ut. I början tyckte jag vilken jävla lallare, hypnositör är väl inget yrke. Sen växte han, men sen sjönk han igen när jag upptäckte vilken strateg han är. Han är där för att vinna, ingenting annat, och det far man väl respektera honom för men han är ingen favorit.

    Katarina, ja alla som har nagot “psyk” i sin yrkestitel har jag väldigt svart för. Hon började daligt men slutade bättre och jävlar vilken kropp för en 60-aring. Avundsjuk!

    Priya verkar inte vara den vassaste kniven i ladan men jag gillar henne mycket även om hon är emotionell. Hon “spelar inte spelet” lika mycket som de andra, och verkar genuint snäll. Jag hoppas hon vinner.

    Kocken fran Aland gillar jag ocksa, han bryr sig om andra före sig själv. Det är en trevlig egenskap.

    Jani verkar skitjobbig, mycket snack och liten verkstad.

    Och sa da Ragnar, det är väl han bögen, som du sa riktigt sager är en drama queen, det blir sa tröttsamt när allting gar ut pa ens sexuella läggning. Nej, ut med honom.

    Mattias har sjukt fina blaa ögon, men temperamentet kan jag leva utan.

    To be continued…;)

    Annika

    SvaraRadera
  2. @Annika
    Vad då "allting går ut på ens sexuella läggning"?
    Det stämmer väl ändå inte?

    Julia verkar skön och vinner i längden.

    Markattan

    SvaraRadera
  3. Jag tycker bara att han Ragnar hänvisar till sin sexuella läggning alltför manga ggr. Vem skiter inte i vem som ligger med vem?

    Nja med Julia, men vi kollar vidare. Spännande!

    Annika

    SvaraRadera