måndag 18 maj 2020

Till stallet istället, v 20 2020, pt 2

Äntligen blev det lite drop in-ridning igen efter rätt många veckors uppehåll. Vi var hela åtta stycken och det var ju betydligt fler än jag är van vid, men kul för det är nästan alltid mer eller mindre samma gäng.
Hade Köttbullen och det var sannerligen inte ett angenämt återseende. Hon stod emot som bara den och ville ingenting. Fick rida lite som jag ville på henne och efter ett tag så kunde hon väl motvilligt gå med på att arbeta i någon annan form än stjärnskådargiraffens, men det var sannerligen inte frivilligt. Tyckte hon stod emot på alla möjliga sätt och ville inte gå fram för skänkeln, så Karin sa att nästa gång ska jag ha sporrar på henne. De andra red förmodligen någon form av övning, själv kämpade jag på med ställning och böjning i skritt och trav. Vänster varv funkade ändå hyfsat efter ett tag, men höger varv = NÄSTAN OMÖJLIGT. Nu skulle Karin rida henne i helgen, så då hoppas jag att det går lite bättre nästa gång. Eh. He. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar