måndag 5 november 2018

Peder Fredricsson

Har läst  Peder Fredricsson av - surprise surprise - Peder Fredricsson, en bok som - surprise surprise - handlar om Peder Fredricsson. Eftersom Peder är en av mina stora idoler och förebilder så tyckte jag förstås att boken var jättejättebra. Först tyckte jag att det var lite väl likt sommarpratet, och man kan väl säga att sommarpratet är en snabbversion av boken. Men är man ett FAN så vill man ju såklart insupa varenda detalj. Plus att boken har jättemånga och jättefina bilder.  Personligen hade nyfikna jag kanske velat gotta mig åt att även gudomligt upphöjda varelser som Peder och Lisen skulle kunna ha lite stök och oreda i hörnen, men av det får man inget se (de kanske är superpedantiska (eller har städhjälp), eller okej, hade jag verkligen velat se en tvättkorg som svämmar över av Peder Fredricssons smutsiga kalsonger eller ett sängbord fullt av hopknycklade snytpapper? Kanske inte ändå).

Boken gör sig dessutom väldigt bra på soffbordet. Tänker att jag, som principiellt är emot att bord annat än högst tillfälligt används som förvaringsyta, aldrig ska ställa in den i en hylla. Bara för att den är så snygg. Den här boken får såklart och helt opartiskt fem individuella EM-guld av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar