torsdag 27 april 2017

On horseback

Har precis pratat med min ridlärare. Vår grupp - ÅTERVÄNDARNA - ska läggas ner för det är så många som har eller kommer att sluta. Tydligen är folk inte sugna på att rida på fredagskvällarna, fattar inte varför för jag tycker det är/var den perfekta avslutningen på veckan. Men det var jag tydligen rätt ensam om att tycka för nu var vi så få att gruppen inte var lönsam längre. Så nu ska jag slussas över i en vanlig grupp. Innan ÅTERVÄNDARNA började så sneglade jag på schemat men det stupade på att den enda gruppen jag tyckte kändes rimlig började 20.30 på torsdagar. Då är jag inte hemma förrän 22.00 och det är ju alldeles för sent för en som går upp innan fan själv vaknar och verkligen behöver sin skönhetssömn. Men nu tyckte min ridlärare att jag platsade i gruppen innan, den som jag tyckte var för avancerad, men hon sa att "dressyrmässigt är du ju STARK". Hoppningen behöver vi ju inte gå in i detalj på, men jag kan ju säga så mycket att ord som "dom hoppar inte så mycket och inte så högt" sades i en uppmuntrande ton.

Så från och med om en månad så ska jag rida på torsdagar istället. I EN VANLIG GRUPP.  Fast först ska jag rida ett par lördagar, för att vi skulle få ihop mitt rätt späckade schema med hundkurser och annat var och varannan kväll. Så jag ska rida ett par lördagar innan jag börjar i min nya grupp. För en ANNAN ridlärare. Kanske även rida EN ANNAN häst än Älgen. GULP. Vi får väl se hur det här kommer att sluta. Denna vecka är det dock teori, så än behöver jag inte börja bita på naglarna. STAY TUNED.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar