tisdag 2 maj 2017

Got my mind set on you?


Jamenvaffan det är ju bara all work and no play för HELA SLANTEN? Det här duger faktiskt inte, men det är så när man jobbar i en bransch med säsongsvariationer. Periodvis har man det rätt lugnt och periodvis håller man på att jobba röven av sig. Är nu i den senare fasen. Dessutom har mitt jobb de senaste åren genomgått en massa omorganisationer och byte av affärssystem och ännu fler omorganisationer, så de där perioderna som på pappret ska vara lugnare har i praktiken varit minst lika hektiska. Man kan ju verkligen hålla sig för skratt. Jag gör det i alla fall. Tycker det är fan för mycket att jobba 40 timmar i veckan (som oftare verkar bli 50 och ja, det är väl gött i plånboken, men den såkallade fritiden blir ju lidande,  och när fritiden blir lidande lider jag också. Jag gillar mitt jobb, men jag har faktiskt ett liv också. End of gnäll för stunden).

Men nu är det MAJ och solen skiner. Visserligen blåser det halv storm och visserligen fick jag skrapa rutorna i morse liksom alla andra dagar i modern tid, känns det som, men ändå. Man får sannerligen vara glad för det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar