tisdag 11 april 2017

SKAM

På lördag, på självaste påskafton, så kommer äääntligen den fjärde säsongen av Skam. Lite synd ändå att den släpps nästan samtidigt som i Norge, ödet för mig nämligen till grannlandet om ett par veckor och det hade ju varit för djävla fräsigt att sen komma hem och ha sett säsong 4 FÖRE ALLA ANDRA. Så blev det alltså inte, men jag är såklart glad ändå. SKAM alltså. Bästa serien som gjorts på år och dar om ni frågar mig. Är dock lite, lite, pyttelite besviken på att det är Sana som är huvudpersonen, jag hade hoppats på Vilde. Alltså Sana är ju såklart väldigt cool och rolig och sådär och det är ju inte direkt så att jag känner att "åh NEJ, vilken tråkig säsong det kommer att bli", för hon är en jätteintressant karaktär och det ska såklart bli spännande att följa henne, men jag känner så för Vilde. Hon är liksom både så naivt gulligt charmig och samtidigt så hjärteknipande tragisk*. Mitt hjärta blöder faktiskt mest för Vilde. OCH NU BLIR DET JU INGA FLER SÄSONGER. Det är ju det sämsta, att efter den här säsongen är det slut. Och ja, man fattar ju att det tar tid att spela in och att det inte är trovärdigt att ha 30-åringar som spelar gymnasieelever (HEJ BEVERLY HILLS). Men ändå. VILDE! Hoppas att hon får vara med mycket i den här säsongen i alla fall.

Påskafton alltså. Ni hittar mig i tv-soffan.


* Är tydligen en person som känner för hjärteknipande tragiska figurer, häromkvällen satt vi och kollade på ett avsnitt av "Rome" och då började jag nästan gråta för att Titus Pullo, romersk soldat, var kär i en slavinna, lånade pengar av Vorenus, köpte henne fri och så var hon inte kär i honom utan ville gifta sig med en annan slav. SÅ DJÄVLA SORGLIGT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar