söndag 13 mars 2016

HÅ HÅ JA JA

Harvar på med HEMTENTA I PEDAGOGIK och känner mig ungefär lika upplagd för det som för att rensa ett igenkloggat avlopp, läsa "Dags att deklarera" från första sidan till sista samtidigt som jag kollar igenom villkoren för premiepensionen på "Mina Sidor" på veveve pensionsmyndigheten punkt ess e (om man nu ens kan göra något sådant). Inte så jättehågad med andra ord. Hungrig är jag däremot. I ugnen står pulled beef och göttar sig bortom medvetandets gränser, jag har precis varit ute och grävt upp lite jordärtskockor och om en stund ska jag masa mig ut i köket och göra potatis- och jordärtskocksmos till den pullade beefen. Men först måste jag försöka åstadkomma några rader om min pedagogiska grundsyn, som jag tydligen förväntas pressa fram 5 A4-sidor om i en reflekterande och problemetiserande anda och knyta an detta till kurslitteraturen (= gubbar och trök). Visste inte ens att jag hade någon pedagogisk grundsyn. Räcker det inte med att skriva att man tycker folk är dumma och lata? Fyfan vad jag är trött på detta. Och imorgon börjar min kaninkurs. Har ännu inte hunnit läsa så mycket som en rad av den decimetertjocka traven med skriven text. Sen är det tre föreläsningar som ska lyssnas på, en inlämningsuppgift att göra och lite annat smått och gott som jag ska klämma in parallellt med trökgubbarna och den obefintliga pedagogiska grundsynen. Ja, sen råkar jag visst ha ett litet heltidsjobb också. Jodåsåatt här var det livat, här var det glatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar