måndag 22 februari 2016

Vi mötte ett skepp i den svalkande monsun

Men gud vad jag är dålig på att blogga, känner jag. Har i och för sig haft ett "rätt späckat schema" på sista tiden, men det har jag ju nästan jämt känns det som. För att vara en person som gillar extremt mycket att bara vara hemma och inte göra något speciellt mer än kanske elda i kaminen och ligga på sofflocket och inte göra ett skapandes grand, så har jag uppenbarligen en förmåga att boka kalendern knökfull med grejer som ska kräver att man lämnar tomtgränsen och inte alls är hemma sådär jättemycket på den där lilla ynkliga fritiden man har när de där 40 mastiga arbetstimmarna per vecka har betats av. Och som om inte det vore nog så har jag ju utöver det mina distanskurser som gör att jag för det mesta ligger på sofflocket i sällskap med en trave kurslitteratur. Borde jag bli bättre på att blogga från mobilen? Men äääh, det är så smått och pilligt och jobbigt att ändra när det blir fel. Och just nu händer det väl ändå inte sådär jättemycket som känns som att det har ett bloggvärde. Det måste bero på melodifestivalen, för det är ju det enda folk pratar om och i princip det enda ämne där jag känner att jag inte kan bidra med någonting alls. Hatar detta segt utdragna spektakel, det var bättre förr när det var en gång per år och sen frid och fröjd resten av året. "Kan man ens tänka på melodifestivalen utan att tänka på ABBA"? var det någon som sa på radion förra veckan, med ett liksom filosofiskt drömmande tonfall som retade gallfeber på mig.
Jag har svaret på den frågan: JA. Det går alldeles utmärkt. Man kan tänka på melodifestivalen och tänka BURN MOTHERFUCKER BURN också. Barasåattnivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar