onsdag 17 februari 2016

I believe in loving, my oh my

Jag såg precis att man kan köpa "Lewi's 501 vintage shorts" för 499 kronor. Och nej, jag tänker inte länka för det här var fan i mig det dummaste jag sett på länge. Alltså i princip FEMHUNDRA SPÄNN för ett par trådslitna, avklippta och fransade jeansshorts som såg ut att ha varit med ett bra tag. Ja, men det är väl symptomatiskt för den tid vi lever i. Det verkar vara snudd på vara dödsstraff på att ha kläder längre än en "säsong", sen är det ut med det gamla och in med det nya, som om de fyra årstiderna vore chockartade fenomen som inte på något vis återkom år efter år. Och därför är det väl ingen som fattar att jeansshorts är det bistra öde som drabbar ens favoritjeans när man haft dom i så många år att de knappt håller ihop längre. Så länge är det uppenbarligen ingen som orkar vänta nuförtiden, så då langar man hellre upp en femhundring för att få det att se ut som att de var gamla och slitna. Alltså er har dom ju verkligen lyckats med, de där som tror att samhället och dess resurser kommer att bestå i evigheter bara alla konsumtionshetsar varandra till döds först. Herregud vad provocerad jag blir av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar