fredag 12 februari 2016

Jag hade en gång en tandläkare som liknade Dr Kovacs i Cityakuten, men det var så längesen så längesen

Var hos tandläkaren på den årliga kontrollen. För mig gick det bra, för tandläkarmottagningen: något sämre. Först skulle det röntgas, och då fick dom inte igång datorn till vilken röntgenutrustningen är ansluten. Så där fick jag ligga med den där blygrejen över strupen i typ en kvart medan det klickades och svors friskt en bit bort. När röntgenbilderna granskats och det hade petats och slitits i ens gamla amalgamfyllningar från Hedenhös och konstaterats att jag varken hade hål eller tandlossning, då skulle tänderna putsas och blästras med någon slags blandning av salt och pimpsten. Och då hade ett korn modell större satt igen munstycket så det bara kom en fesen stråle vatten och inget mer. Fick ligga i en halv evighet med uppspärrade käkar och munnen full av salivsug och grejer medan det rensades, testades, inte ficks att fungera och så skulle hela proceduren göras om igen och igen och igen. Nöjd med att ha överlevt vacklade jag sedan ut i receptionen för att betala, och då funkade inte den datorn heller, så jag slapp betala. Hahahahahahahahaha. Det gjorde jag alltså inte, utan jag fick snällt stå och vänta tills ettor och nollor hade ramlat på plats i systemet så de kunde sno mig på 895 bistra kronor.   

Medan jag stod och väntade så blev en gubbe som kommit in akut uppropad. Han travade förbi receptionen och snappade åt sig en bit av en fyllning som han lagt på disken eftersom han tydligen kände att det inte räckte med att verbalt beskriva sin trasiga plomb utan den måste dessutom visas upp till allmän beskådan. Alltså ibland undrar jag vad det är för fel på folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar