tisdag 15 december 2015

När tekniken tar över

Det här med att ens jobbtelefon AV SIG SJÄLV ställer in sig på att man är på lunch från okänd tid igår till klockan 09.00 idag? Vi har nån sån där app där man kan knappa in om man är på möte, har gått för dagen och så vidare så att den som ringer möts av en dryg stämma som mässar att "personen du söker är upptagen, var vänlig återkom klockan 13.30".
Igår var det ingen som ringde mig på hela dagen (kanske inte så konstigt eftersom jag tydligen  "var på lunch" i evigheter) och jag petade inte ens på telefonen vad jag vet, utan den bara låg där på skrivbordet. Ändå lyckas systemet på något mystiskt sätt ställa in sig själv utan mänsklig inblandning.
Försöker den säga mig något, typ att jag är undernärd? (as if) Jobbar för mycket? (möjligen) Behöver vara ledig? (ja tack). Man ska väl lita på tekniken, väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar