måndag 14 december 2015

DÖ MUSIKHJÄLPEN, DÖ

Nä, men varför bryta en vacker tradition från både 2014 och 2013 där jag ondgör mig över fucking djävla Musikhjälpen? För nu är det uppenbarligen dags igen, och eftersom jag tydligen tvångsmässigt upprepar att jag inte har något emot välgörenhetsgrejen som sådan så säger jag det väl i år igen. Men alltså, det andra. I morse var det nån Gina och så var det Alexandra Pascalidou som satt och svamlade typ såhär: "Jaha, vad ska vi nu prata om...?" "Jag vet inte..." "Vad är kul att prata om...?" "Ja, vad är det som är kul...?" "Var det inte du som ville att vi skulle prata om drömmar..?" "Nä, drömmar, nä, det har jag aldrig sagt...". "Men vad kan det då ha varit...?" "Ja, jag vet inte..." "Jamen nu vet jag, det var ju hemligheter!" "Ja, just det" "Ska vi prata om hemligheter?" "Ja, det gör vi, kan du inte berätta någon hemlighet som ingen annan vet som nu alla får veta?" "Hm, det var ju svårt..." "Ja, det är ju svårt med hemligheter..."  ALLTSÅ HÅLL SÅ OPP! som dansken skulle ha sagt. Har man så lite att säga att man måste sitta och fylla etern med dravel bara för att det inte ska vara tyst så kan man väl lika gärna hålla truten, alternativt låta någon som kan hålla låda om något vettigt ta över. Dessutom satt den ena av de två (vet inte vem som är vem) skitlångt bort från mikrofonen så det knappt hördes vad hon sa, och det tycker man väl ändå är en rätt fundamental grej när man ska göra radio. Att prata så det hörs.

Nä, nu blir det att hålla igång för egen maskin den närmaste veckan. Har idag avverkat "Möte i monsunen", "Knalle-Juls vals" och någon annan dänga mellan låtarna som spelas i radion, och den som hör hur det låter när min spruckna stämma tolkar Taube klockan 04.45 för att slippa höra uppblåsta medianollor orera om hur VIKTIG DERAS INSATS ÄR FÖR ATT INGEN SKA BEHÖVA FLY FRÅN KLIMATFÖRÄNDRINGAR förstår kanske hur stort mitt hat mot Musikhjälpen faktiskt är. Men jag kanske ska starta en egen radiokanal och ta över hela etern och tvinga folk lyssna som om det vore Radio Sovjetunionen, va? va? va?

Mvh Irriterad_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar